کسب درآمد  | دانلود پروژه | دانلود تحقیق | دانلود پاورپوینت

کسب درآمد | دانلود پروژه | دانلود تحقیق | دانلود پاورپوینت

دانلود انواع تحقیق، جزوه، پاورپوینت، نمونه سوال و...

محل لوگو

دانلود تحقیق درباره پرورش ملکه زنبور عسل


دانلود تحقیق درباره پرورش ملکه زنبور عسل

نوع فایل: word (قابل ویرایش) تعداد صفحات: 15صفحه

مقدمه

زنبور عسل شايد تنها حشره اهلي جهان باشد که انسان نتواسته است در نوع زندگي آن تغييري ايجاد کند زنبور عسل به صورت اجتماعي زندگي مي کند. هر يک از اجتماعات زنبور عسل در محيطي بسته به نام کندو به سر مي برند و افراد ساکن در هر کندو همچون جوامع بشري به طبقاتي تقسيم مي شوند و هر طبقه انجام وظايف خاصي را به عهده دارد.

کارگران زنبوران ماده اي هستند که در اثر تغذيه خاص در مراحل نوزادي و شفيره اي که به وسيله کارگران بالغ اعمال مي شود داراي دستگاه توليد مثل با رشد ناقص هستند. کارگران تمامي کارهاي داخل و خارج کندو را بر عهده دارند از قبيل جمع آوري غذا، پرورش نوزاد، محافظت و نگهباني کندو در مقابل مهاجمين، نظافت، ساختن شان و ...

زنبوران نر تنها افراد ذکور کلني هستند وکاري جز بارور کردن ملکه ندارند. غذاي اين زنبوران بوسيله کارگران داده مي شود.

ملکه زنبور ماده اي است با دستگاه تناسي کاملا تکامل يافته که به عنوان يک ماشين تخم گذاري انجام وظيفه مي کند و ژنوتيپ او ژنوتيپ همه افراد کلني را تا حد زيادي مشخص مي کند. ملکه ها به تنهايي قادر به تشکيل کلني و حتي تغذيه خود نيستند. زنبوران عسل در تغليظ شهد مهارت زيادي دارند و اين عمل را به قدري دقيق انجام مي دهند که شهد تغليظ شده (عسل) غير قابل فساد مي شود، زنبوران عسل حجره هاي پر شده از شهد تغليظ شده را بالايه اي از موم مي پوشانند تا از هر نوع آلودگي درامان بمانند و در زمان نياز بتوانند ازعسل ذخيره شده استفاده کنند. البته برخلاف تصور عموم که سودآوري اقتصادي زنبور عسل را فقط در توليدات مستقيم آ ن جستجو مي کنند، بايد اذعان نمود که توليداتي نظير عسل، موم، ژله شاهانه و گرده در مقايسه باسود آوري زنبور عسل از جنبه گرده افشاني قابل مقايسه نبوده و توليدات ذکر شده حداکثر 20% ارزش اقتصادي زنبور را شامل مي شوند و 80% درصد سودآوري زنبور عسل مربوط به گرده افشاني گياهان گلدار براي بدست آوردن محصولي خوب و مرغوب از محصولاتي نظير درختان ميوه، آفتابگردان، سويا، کلزا و ... است. همچنين در بذرگيري از گياهان علوفه اي دگرگشن مانند يونجه، اسپرس وانواع شبدرها وجود زنبور عسل کاملا ضروري است.

بالاخره ضروري است که بدانيم پرداختن به زنبور عسل بدون توجه به اعضاي زيادي آن يعني مادرهاي خوب و متناسب با شرايط محيطي و اب و هوايي آن، کار بيهوده اي خواهد بود. اصلاح نژاد زنبور عسل از قدم هاي مهم در اقتصادي کردن اين ضعف مي باشد. براي اصلاح نژاد هر توده زنبور عسل داشتن برنامه هاي به نژادي بر اساس پارامترهاي ژنتيکي از مهمترين ابزار مي باشد.


مبلغ قابل پرداخت 2,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

فروشگاه اینترنتی انواع فایل دانشجویی و عمومی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما