کسب درآمد  | دانلود پروژه | دانلود تحقیق | دانلود پاورپوینت

کسب درآمد | دانلود پروژه | دانلود تحقیق | دانلود پاورپوینت

دانلود انواع تحقیق، جزوه، پاورپوینت، نمونه سوال و...

محل لوگو

دانلود مقاله کامل درباره موتورهای جستجو، سئو و مهندسی موتورهای جستجو


دانلود مقاله کامل درباره موتورهای جستجو، سئو و مهندسی موتورهای جستجو

موضوع مقاله:

موتورهای جستجو، سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

تعداد صفحات: 30 صفحه

فرمت: WORD (قابل ویرایش)

یک مقاله کامل است که بطور کامل درباره وب و موتورهای جستجو و همچنین سئو پرداخته است.

مقدمه

 رشد اينترنت شگفت آور شده است. با توجه به تحقيق ميداني در سال 1996 اين رشد تصاعدي همچنان ادامه دارد. و تخمين زده شده كه شبكه از نظر اندازه و حجم هر 12 تا 15 ماه دو برابر مي‌شود. بطور تقريبي 000/100 وب‌گاه در اگوست 1995 وجود داشته و اين تعداد در اگوست 1996 به 041/536 رسيده است. از آنجائي كه هر پايگاه مي‌تواند بسياري از صفحات وب را در خود داشته باشد اين باعث مي‌شود كه تعداد بيشتري از صفحات وب بوجود آيد. در حاليكه كيفيت بسياري از صفحات ممكن است مورد سؤال باشد و نگهداري بسياري از صفحات پراكنده است. اما صفحات معتبري هم وجود دارد كه اطلاعات با ارزشي در مورد بسياري از موضوعات ارائه مي‌دهد. آنچه استفاده‌كنندگان به آن نياز دارند يك سيستم جداكننده است كه مو را از ماست بكشد.

 

تلاشهاي زيادي صورت گرفته كه اين وظيفه را آسان كند: كتابداران و متخصصان موضوعي راهنماهاي موضوعي را گردآوري كرده‌اند. «اخبار كتابخانه‌هاي تحقيقاتي و دانشكده‌اي» بطور دوره‌اي راهنماهاي منابع اينترنتي را در موضوعات انتخابي منتشر مي‌كند. علاوه بر آن فهرست نويسان Intercat را (كه يك فهرست آزمايشي براي اينترنت است) بوجود آورده اند.

 

كتابداران مرجع يك پايگاه وب را به نام Infofilter بوجود آورده‌اند كه مرور منابع اينترنتي را به اشتراك بگذارند و كتابداران رده‌بندي موضوعي را براي سازماندهي منابع اينترنت مورد آزمايش قرار داده‌اند. اما چيزي كه بيشترين توجه استفاده ‌كنندگان اينترنت را به خود معطوف داشته است، احتمالاً عنكبوتها و روباتهايي هستند كه خدمات جستجو را انتخاب مي‌كنند.

 

براي بسياري از جستجوگران اينترنت، اين موتورها با راه دادن آنها به فضاي اطلاعاتي عظيم كمك موقتي ارائه مي‌دهند.

كاربران اينترنت بزودي فهميدند كه اين موتورها كامل و مناسب نيستند زيرا آنها منطقه جغرافيايي خاصي را پوشش مي‌دهند، بصورت متفاوت نمايه سازي مي‌شوند و منابع را با واژه های كليدی بازيابي مي‌كنند. استفاده كنندگان هرگز نمي‌توانند اعتماد كنند كه يك جستجو جامع يا قطعي باشد.

 

با وجود اينكه نتايج بازيابي ظاهرا بوسيله ميزان ارتباط مرتب شده است و استفاده كنندگان مبارزه با ريزش كاذب مواد تكراري و نامربوط را ادامه مي‌دهند. در كل پيشرفت خوبي در كمك به استفاده كنندگان براي جهت يابي در اينترنت بوجود آمده، اما اين ابزارها آنقدر زياد هستند كه انتخاب صحيح يكي از آنها كار سختي است.

 

علاوه بر آن انتخاب موتورهاي جستجوي مناسب ممكن است براي استفاده‌كنندگان عمومي و نيز كتابداران، به علت رويه هاي پيچيده، مهمتر باشد. بعنوان مثال، اينفوسيك سرويس رايگان دارد، اما سرويسهاي هزينه بر، يعني متخصصان اينفوسيك، نمايه بزرگتر و قابليتهاي جستجوي قويتر ارائه مي‌دهند.

 

وب كروكر يك درخواست حق عضويت دارد كه زماني آن را تحميل مي‌كند. اگر اين عمل در مقابل هزينه براي خدمات يك رويه شود، لازم خواهد بود براي استفاده كنندگان و بخصوص كتابداران كه بدانند كداميك از موتورهاي جستجو را بايد به خدمت بگيرند.

  

موتور جستجوگر چیست و چرا اهمیت دارد؟

 

دنياي وب منبع عظيمي از اطلاعات است كه روزبه روز بر حجم آن افزوده مي‌شود. در حال حاضر ميلياردها صفحه كه اطلاعات فراواني از موضوعات مختلف را در بر دارند، بر روي سرورهای مختلف جا خوش كرده اند. اين در حاليست که تولد سايتهای جديد و گسترش سايتهای موجود نيز به طور فزاينده ای به اين حجم اطلاعات می افزايد.

جنبه مثبت وب این است که اطلاعات فراوانی را در موضوعاتی بسیار گسترده، ارایه می دهد اما جنبه منفی آن این است که اگر کاربری دنبال موضوعی خاص باشد، کدام صفحه را بخواند؟ از میان میلیونها صفحه موجود، کدام صفحه و یا صفحات نیاز او را برآورده می کند؟

نرخ رشد اطلاعات تا بدانجا است که امروزه مشکل دسترسی به اطلاعات جدی تر از نبود اطلاعات است. امروزه چالش عمده اکثر کاربران دستيابی به اطلاعات است. به عبارت ديگر اگر كاربري دنبال موضوعي خاص باشد، كدام صفحه را بايد بخواند؟ از ميان اين تعداد عظيم صفحات موجود، كدام صفحه نياز او را برآورده مي كند؟

اگر سايتی باشد که به کاربران در يافتن اطلاعات کمک کند، قطعا مورد توجه خواهد بود. خوشبختانه چنين سايتی وجود دارد و ما آنرا با نام موتور جستجوگر می شناسيم.

موتور جستجوگر سايتي است كه براي كمك به كاربران در يافتن اطلاعات موجود در سايتهاي ديگر طراحي شده است. موتور جستجوگر سايتي است كه با گرفتن عبارتي مختصر، كاربر را با ليستي از سايت ها روبرو مي‌كند كه به موضوع مورد علاقه او مرتبط مي‌باشند. بسیاری از آنها در ابتدا تنها پروژه های دانشگاهی بوده اند نظیر: Google, Inktomi, Yahoo

آمارها نشان مي دهند كه افراد بسياري سفر در دنياي وب را با موتورهاي جستجوگر آغاز مي‌كنند و مراجعه به موتورهاي جستجوگر چنان عادي شده است که جستجو کردن و کار با موتورهاي جستجوگر، دومين فعاليت عمده کاربران در دنياي وب (بعد از ارسال و دريافت نامه هاي الکترونيکي)، محسوب مي شود.

افرادی که دستی در تجارت الکترونیک دارند، اذعان می کنند که آوردن بیننده به سایت ضروری ترین شرط موفقیت برای سایتهای تجارت الکترونیک است. فرقی نمی کند که سایت چه کالا و خدماتی را ارایه می کند، هر سایت اگر خواهان کسب درآمد و محبوبیت است، باید بیننده داشته باشد.

تعداد بینندگان هر سایت، برگ برنده آن در دنیای وب است. سایتی که بیننده ندارد بدون شک مرگی آن لاین را تجربه می کند. مرگی که متاسفانه نمی توان کسی را هم به مراسم ختمش دعوت نمود!

هر چه بر محبوبيت وب افزوده مي گردد، نياز به بايگاني كردن اطلاعات آن نيز بيشتر مي‌شود؛ موتور جستجوگر نيز در واقع اين اطلاعات را بايگاني كرده، در زمان مورد نياز و به سرعت در اختيار كاربران قرار مي‌دهد.

بدون موتور جستجوگر، وب تنها به بخش كوچكي از موفقيت امروزين خود دست مي‌يافت زيرا موتور جستجوگر، اينترنت را به رسانه‌اي قابل استفاده براي همه كرده است (از هيچ كس توقع نمي‌رود تعداد زيادي از آدرس هاي وب را به ياد داشته باشد)...


مبلغ واقعی 6,000 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 5,400 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 257

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

فروشگاه اینترنتی انواع فایل دانشجویی و عمومی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما